woensdag 22 december 2010

Dit lijkt me wel wat ! -5-

Mijn collega-Orlando-fanaten (zo mag ik ze best noemen) als o.a. PENPE (Pieter en Petra) en MattRob zochten de natuur op in het Crystal River State Park. Bij het bekijken op internet leek het niet helemaal onze piece of cake. Maar daar in de buurt, iets dichterbij zelfs vanaf Orlando, ligt het Ellie Schiller Homosassa Springs Wildlife Park en dat lijkt me wat meer geschikt voor ons. Een beetje natuurpark, een beetje dierentuin, inclusief boottochtje, gecultiveerd wandeltochtje, simpel restaurant, bezoekerscentrum, ja, dat lijkt ons wel wat voor een dagtocht. Qua dieren tref je er natuurlijk manatees, maar ook beren, bobcats, herten, krokodilen en alligators, otters, veel vogels en zelfs een nijlpaard.
Het park ligt op 2 uur rijden via b.v. de Florida Turnpike, maar ook de wat landelijkere SR50 brengt je er naartoe. Het is dagelijks open en kost $13 toegang. Die gaat op de lijst !








2 opmerkingen:

  1. Dit staat ook op onze lijst, zwemmen met mantees is voor mijn familieleden nog een 'brug te ver', dit lijkt een mooi alternatief.
    Leuk, al die tips, dat is ook een hoop voorpret.
    groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm ook mooi om te doen. Komt bij ons op de lijst!!!

    BeantwoordenVerwijderen